وصیتـی زیبـا و مانـدگار از آلبـرت انیـشتیـن
روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار
طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول
زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.
آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت
دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.
در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به
من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم.
بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.
چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را
در چشم های یک زن ندیده است.
قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده
چیزی به یاد ندارد.
خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش
کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند.
کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او
را تصفیه می کند.
استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید
که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید.
هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به
رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد
بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود.
آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا
گلها بشکفند.
اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم
نسبت به همنوعانم دفن شوند.
گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم
کنید.
عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید.
اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند ...*
The Loan
ای دنیا!
” ناغافل خوابم برد . وقتی بیدار شدم قوم و خویش دورم جمع
شده بودند
و فقط حرفهای خوب خوب درباره ام میزدند .اون وقت بود که
فهمیدم مردم.
فیلم “بهشت میتواند صبر کند (۱۹۴۳-Heaven Can Wait)”
محض خنده میگم!

سکته ناقص می کنین؟!
وقت طلاست...
از وقتتان برای تفریح استفاده کنید؛زیرا تفریح، راز جوان
جاودانه است.
خداوندا...
خداوندا......
به ما قدرت بده تا
ذهنمان به هرچیزی نیندیشد!
چشمانمان هرچیزی را نبیند!
گوشمان هرچیزی را نشنود!
زبانمان بدون تفکر و تامل نگوید!
و دلمان رخصت ورود به هرکسی را ندهد!
جمله زيبا
میشه نگام کنی؟
میشه نگام کنی راحت شه زندگیم؟
چش بر ندار ازم می پاشه زندگیم...
لب بستم از تو و افطار میکنم
من عاشق توام اقرار میکنم
اقرار میکنم بی یاد تو هنوز
هم سخته خواب شب هم خنده های روز
برگشتنای دیر... دل بستنای زود...
باور نمیکنم ... دست خودم نبود...
از تو حواسمو هی پرت میکنم
با قلب بی کسم هی شرط میکنم
از روزگار خوش چیزی برام نذار
هر شب صدای باد تو گریه هام بذار
- حالا که اومدم چیزی برام نیار
تا دیرتر نشه راهی جلوم بزار
برگشتنای دیر... دل بستنای زود...
باور نمیکنم ... دست خودم نبود...
میشه نگام کنی راحت شه زندگیم؟
چش بر ندار ازم می پاشه زندگیم...
لب بستم از تو و افطار میکنم
من عاشق توام اقرار میکنم
برگشتنای دیر... دل بستنای زود...
باور نمیکنم ... دست خودم نبود...
یه نگاه کنی تمومه همه غم و دردا
حس خوبی ، داره امشب ،دلمو تا حرمت میکشونه
تو امیری ، به دل من ، کسی جز تو حالمو نمیدونه
میدونم دل ، رو سیاهه، ولی زائر تو بوده همیشه
اگه دستاشو بگیری، یاعلی میگه و از جاش پامیشه
تو میتونی ،که ببخشی ،چیزی از بزرگیات کم نمیشه
عمری این درو اون در زد این دل
به هوایت پر زد این دل
اما نشد…
عمری تویه این سرگردونی ها
اشک ما جاری شد اما
دریا نشد…
یا مولا
یه نگاه کنی تمومه همه غم و دردا
هردم به فدای اسمت ، جونم
همه عمرم مدیونم
مدیون تو…
با تو ، تاسحر بیدارم میمونم
منم امشب رو مهمونم
مهمون تو…
یا مولا
یه نگاه کنی تمومه همه غم و دردا
دانلود تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل ویژه شبهای قدر از حامد زمانی
ماجرای خواندنی شعر معروف شهریار درباره حضرت علی(ع)
حضرت فرمودند: شاعران اهل بیت را بیاورید . دیدم چند تن از شاعران عرب را آوردند. فرمودند: شاعران فارسی زبان را نیز بیاورید. آن گاه محتشم و جند تن از شاعران فارسی زبان آمدند .
فرمودند : شهریار ما کجاست ؟ شهریار آمد .
حضرت خطاب به شهریار فرمودند: شعرت را بخوان!
شهریار این شعر را خواند :
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایهی هما را
ای دوست...
اي دوست قبولم کن و جانم بستان مستم کن و از هر دو جهانم بستان
با هرچه دلم قرار گيرد بي تو آتش به من اندر زن و آنم بستان
شعر : مولانا (دیوان شمس)
فواید لبخند

اس ام اس شب قدر

ای نازنین نگارا تغییر ده قضا را / گر تو نمی پسندی تقدیر کن نگاهی . . .
التماس دعای ویژه
از دل نرود هر آنکه از دیده برفت...
از دل نرود هر آنکه از ديده برفت
تا تو رفتي همه گفتند:
از دل برود هر آنکه از ديده برفت!...
و در آن لحظه به نا باوري غصه ي من خنديدند!...
و کنون آه تو اي رفته سفر
کاش مي آمدي و مي ديدي که در اين کلبه خاموش هنوز
يادگار تو بجا ست .
کاش يک لحظه سرود شب اندوه مرا ميخواندي
که چه ها بر من آزرده گذشت.
کاش ميدانستي که در اين عرصه ي دنياي بزرگ
چه غم آلوده جدائي هاست...
وبداني که
واقعیت عشق
بـــاز همــــ دلتـــــ ميـخـواهـــد ، بعـضـيــــ وقتـهـــا ...
فقـــط بعــضـيــــ وقتـهـــا ...
" بـــراي ِ يکــــ لـحــظهــ همــــ کهــــ شــدهــــ ، همـهــــ ي دنيـاي ِ يکـــــ "نفــر" باشيـــــ !!
به یکجایی از زندگی که رسیدی، می فهمی ...
به یکجایی از زندگی که رسیدی، می فهمی ...
اونی که زود میرنجه
زود میره، زود هم برمیگرده.
اما اونی که دیر میرنجه
دیر میره، اما دیگه برنمیگرده.
هستندکسانی که روی شانه هایتان گریه میکنند
و وقتی شما گریه میکنید دیگر وجود ندارند.
از درد های کوچک است که آدم می نالد
وقتی ضربه سهمگین باشد، لال می شوی.
به یک جایی از زندگی که رسیدی
می فهمی رنج را نباید امتداد داد
باید مثل یک چاقو که چیزها را میبرد و از میانشان میگذرد
از بعضی آدمها بگذری و برای همیشه تمامشان کنی.
بزرگترین مصیبت برای یک انسان این است که
نه سواد کافی برای حرف زدن داشتهباشد
نه شعور لازم برای خاموش ماندن.
مهم نیست که چه اندازه می بخشیم
بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه مقدار عشق وجود دارد.
وسعت دوست داشتن همیشه گفتنی نیست، گاه نگاه است و گاه سکوت ابدی.
توانایی عشق ورزیدن؛ بزرگترین هنر جهان است.
اگر بتوانی دیگری را همانطور که هست بپذیری و هنوز عاشقش باشی؛ عشق تو واقعی است.
همیشه وقتی گریه می کنی اونی که آرومت میکنه دوستت داره اما اونی که با تو گریه میکنه عاشقته.
همیشه یک ذره حقیقت پشت هر"فقط یه شوخی بود "
-یک کم کنجکاوی پشت" همین طوری پرسیدم "
-قدری احساسات پشت"به من چه اصلا "
-مقداری خرد پشت " چه بدونم"
-و اندکی درد پشت" اشکالی نداره" هست...
چه زیبا....
دست تو اندازه ی قلبته پس دستت رو برای کسی که دوست داری باز کن

آیا می دانید؟؟؟
داوینچی همزمان با یک دست می نوشت و با یک دست نقاشی می کرد !
هیتلر از مکان های بسته وحشت داشت !
مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !
هر انسان تا ۸ دقیقه بعد از قطع گردنش هنوز به هوش است !
اغلب مارها ۶ ردیف دندان دارند !
وقتی به خورشید نگاه می کنید ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده می کنید !
قلب میگو در سر آن واقع است !
ظروف پلاستیکی تقریبا ۵۰ هزار سال در برابر تجزیه مقاومند !
حدود ۲۵۰ نفر از محققان ناسا ایرانی هستند و رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است !
دانشمندان دریافته اند مورچه ها هم مانند انسان ها صبح ها خمیازه می کشند !
حس بویایی مورچه با سگ برابری می کند !
سخنان دالای لاما
بر اين باور باش كه عشق و دستاوردهاي عظيم، در برگيرنده مخاطرات بزرگ است. دالای لاما
آنگاه كه مي بازي، از باختت درس بگير.دالای لاما
سه اصل را دنبال كن: محترم داشتن خود، محترم داشتن ديگران ،جوابگو بودن در قبال تمام كنش هاي خود دالای لاما
به ياد داشته باش، دست نيافتن به آنچه مي خواهي، گاهي از اقبال بيدار تو سرچشمه مي گيرد.دالای لاما
قواعد را فرا گير تا به چگونگي شكستن آن ها به گونه اي شايسته، آگاه باشي.نگذار ستيزه اي خُرد بر ارتباطي پر قدر، خللي وارد سازد. دالای لاما
هرگاه به اشتباه خويش پي بردي، بي درنگ گامهايي براي اصلاح آن بردار دالای لاما
هر روز مجالي را صرف خلوت كردن كن. دالای لاما
آغوشت را به سوي دگرگوني بگشاي، امّا از ارزش هاي خود دست بر ندار. دالای لاما
به ياد داشته باش، خاموشي گاهي بهترين پاسخ است.دالای لاما
نيكو و آبرومند زندگي كن، آنگاه، به وقت سالخوردگي، هنگامي كه به گذشته بيانديشي، از زندگي ات ديگر بار لذت خواهي برد. دالای لاما
فضاي عشق در خانه تو شالوده اي است براي زندگي ات . دالای لاما
در ناسازگاري ها با افراد مورد علاقه ات، تنها به وضعيت فعلي بپرداز. گذشته را بزرگ نكن.دالای لاما
دانش خود را تسهيم كن، كه طريقي براي دستيابي به جاودانگي است.دالای لاما
با زمين مهربان باش.دالای لاما
سالي يكبار به جايي برو كه پيش تر هرگز در آن جا نبوده اي.دالای لاما
به ياد داشته باش، بهترين رابطه، رابطه اي است كه عشقتان به يكديگر بر نيازتان به يكديگر فزوني يابد.دالای لاما
كاميابي خود را به داوري بنشين، از آن طريق كه بداني چه واگذارده اي تا كاميابي را بدست آوري دالای لاما
تا بوده همین یوده!
اما همواره حسرت رگبار ی را به دل دارند که
در پیراهن های نازک تابستانی غافلگیرمان می کند ........چرا؟؟؟
|
ما همیشه صداهای بلندو می شنویم پررنگ ها رو می بینیم سخت هارو بدست میاریم اما... خوبا... بیرنگ می مونن و آسون میرن..... |
دستمو بگیر...
دستمو بگیر نزار اشتباه برم
جز در خونت تو بگو کجا برم
بی قرارتم ای همه قرار من
تو بی کسیام عشق تو تبار من
عشق اول وآخر من
سایه ی تو رو سر من
ای همه ی باور من
ای کس و کارم آه
به تو مدیونم به نگات
به همه عاشق کشیات
میزنه دل سر به هوات
تا تو رو دارم
جای تو توی دل شکستست
اسمت کلید همه ی درای بستست
وقتی دلم از زندگی سیره
یاد تو هر وقت واسه ی دلای خستست
من سرگردنو ببین
اشکای پنهونو ببین
غربت مهمونو ببین
تو پناهم باش
دستای خالیمو ببین
بی پر و بالیمو ببین
گرفتاریهامو ببین
تکیه گاهم باش
زندگی کن
لبخند بزن .. فقط برای خودت زندگی کن و:
قبل از اینکه بنویسی » فکر کن...
قبل از اینکه خرج کنی » درآمد داشته باش...
قبل از اینکه دعا کنی » ببخش...
قبل از اینکه صدمه بزنی » احساس کن...
قبل از تنفر » عشق بورز...
زندگی این است ... احساسش کن، زندگی کن و لذت ببر
فقط همین امروز...
امروز کسی باش که واقعا آرزو داری
مهربان و باگذشت
ساده و شفاف
پاک و خالص
با انعطاف و مدد رسان
رنج و نگرانی را کنار بگذار
به لحظات زندگی چنان ارزش بده که آرزو داری
امور را از این پس همان طور به پیش بروند
درک کن که با خودخواهی و خود پسندی درد
جسمانی و رنج روانی را برای خود تدارک می بینی
"زندگی کن با مرام های واقعی چون محبت وعفو
وجودی عاشق
از خواسته نفس رها شو
و در وجود خویش به جای رنج دادن و ناسپاسی
به دنبال شوق و امید باش"
فقط یک روز بی ضرر باش
و برای همگان مفید باش
حقیقت را دریاب
نیت کلام و کردار و گفتارت را آرامش بده
اگر باورت نکردند
نهراس
بر ناتوانی خود برای رسیدن به خواستهای مهر آمیزت
غلبه کن
چنان با محبت رفتار کن که دلیلی برای شرمسار
بودن از خودت نداشته باشی
پیش داوری هایت را کنار بگذار
که رنج پیش از آن حتمی است
همین امروز از بخشش آکنده شو
کس نمی داند فردا چه در راه است
زندگی کوتاه است
درگذشته ها نمان
نگران آینده نباش
فقط یک روز لحظه های امروزت را باامید و اشتیاق به
سمت مسیر ی تازه و سپید ببر
در تاریکی به دنبال چه میگردی ؟
چرا نور را نمی جویی ؟
لا اقل یک روز کسی باش که واقعا آرزو داری
کوتاه ترین راه

کوتاه ترین راه رسیدن به ثروت آن است که قابلیت هایت را بشناسی و برآنها تکیه کنی.
کوتاه ترین راه برای جلوگیری از شکست احتمالی ، مشورت با کسانی است که قبلاً آن راه را رفته اند.
کوتاه ترین راه برای داشتن روانی سالم ، در نظر گرفتن زمانی برای خنده و شادی در هر روز است.
کوتاه ترین راه بری اینکه نخواهی چیزی را به خاطر بسپاری ، نگفتن دروغ است.
کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرزوها ، واقع بین بودن است.
.
.
الفبای زندگی
الفبای زندگی ...
الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها
ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم
پ: پویایی برای پیوستن به خروش حیات
ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها
ث: ثبات برای ایستادن در برابر بازدارنده ها
ج: جسارت برای ادامه زیستن
.
.
.
عجیب ترین جمله در زبان انگلیسی
چهار حرفی... تا بیستمین کلمه بیست حرفی
نویسنده این جمله یا مغز دستور زبان بوده یا بی کار:
I do not know where family doctors acquired illegibly perplexing
handwriting nevertheless, extraordinary pharmaceutical intellectuality
counterbalancing indecipherability, transcendentalizes
intercommunications incomprehensibleness
ترجمه جمله :
نمیدانم این دكترهای خانوادگی این دست خطهای گیج کننده را از کجا کسب
میکنند.با این حال سواد پزشکی انها غیر قابل کشف بودن این دست خط ها را
جبران کرده و بر غیر قابل کشف بودن انها ( دست خط ) برتری میجوید!!!
مرد واقعی
فقط صدایشان، یواش تر از صدای قلب یک زن است!
مرد ها هم در خلوتشان برای عشقشان گریه میکنند!
شاید ندیده باشی؛ اما همیشه اشک هایشان را در آلبوم دلتنگیشان قاب
میکنند!
هر وقت زن بودنت را میبینم؛ سینه ام را به جلو میدهم،صدایم را کلفت تر
میکنم
... تا مبادا...لرزش دست هایم را ببینی !
مرد که باشی ... دوست داری ... از نگاه یک زن مرد باشی ..!
نه بخاطر زورِ بازوها ....
می دانم...
همان دلهای بزرگی که جای من در آن است
آنقدر تنگ میشود که حتی یادت می رود من آنجایم.
دلتنگی هایت را از خودت بپرس.
و نگران هیچ چیز نباش!
هنوز من هستم. هنوز خدایت همان خداست! هنوز روحت از جنس من است!
اما من نمی خواهم تو همان باشی!
تو باید در هر زمان بهترین باشی.
نگران شکستن دلت نباش!
میدانی؟ شیشه برای این شیشه است چون قرار است بشکند.
و جنسش عوض نمی شود ...
و میدانی که من شکست ناپذیر هستم ...
و تو مرا داری ...
برای همیشه!
چون هر وقت گریه میکنی دستان مهربانم چشمانت را می نوازد ...
چون هر گاه تنها شدی، تازه مرا یافته ای ...
چون هرگاه بغضت نگذاشت صدای لرزان و استوارت را بشنوم،
صدای خرد شدن دیوار بین خودم و تو را شنیده ام!
درست است مرا فراموش کردی، اما من حتی سر انگشتانت را از یاد نبردم!
دلم نمی خواهد غمت را ببینم ...
می خواهم شاد باشی ...
این را من می خواهم ...
تو هم می توانی این را بخواهی. خشنودی مرا.
من گفتم : وجعلنا نومکم سباتا (ما خواب را مایه آرامش شما قرار دادیم)
و من هر شب که می خوابی روحت را نگاه می دارم تا تازه شود ...
نگران نباش! دستان مهربانم قلبت را می فشارد.
شبها که خوابت نمی برد فکر می کنی تنهایی ؟
اما، نه من هم دل به دلت بیدارم!
فقط کافیست خوب گوش بسپاری!
و بشنوی ندایی که تو را فرا می خواند به زیستن!
پروردگارت ...
با عشق !








خوشا این زندگانی را